•7:05 AM



sedihnya puasa kali ni(TT__TT)
dahlah puasa sorg2..mula2 puasa dah duk sorang2..rumate2 semue balik..sedihnya hanya aku saja yang tahu...sedeh sebak nya hanya aku yang merasa..
dah lah terawih dalam bilik sorang2..nak g masjid hujan tadi..petang tadi lagi hujan..dengan kilat nya..dengan petirnya..sabar je lah..sobsobsob="(
hidup sebatang kara tanpa teman..tanpa famili sahabat2 pom xde..puasa sahur buka sorang2 sebatang kara je.sobsobsob..sedihnya(~__~)

dah lah g cafe tadi ptg cafe pom tutup..(~__~)
dari semalam lagi macam2 berlaku sedeh je sorg2 duk cnie..
dugaan-dugaan...
rasa nak beli tiket flight balik terus je malam ni..boleh k ea??
tadi intai2 tiket flight ada lah dalam RM300 jgak..hehehe
hmmmm pkir2...
kalau x balik mggu ni..mggu depan ak balik!!huhhhh!!





sayang semue orang yang ku syg...
Mama..Papa..Angah..Mi...Wani kucuk..sobsobsob (~___~)




dan disebalik kesedihan aku diperantauan ni..tiba2 tadi mama call dgn bersungguhnya..

"kak!! jejak kasih hari ni...ada orang datang rumah kita tadi"

ak: hah??
mama: ingat lagi orang yang dicari2.....??
ak:hmmm?

dipendek kan cerita..orang yg dicari2 famili ak selama ini telah dijumpai!!sgt gembira..tapi....terpaksa myampaikan berita sedeh buat diri nya...
dan kami telah terpisah  lebih kurang lebih dari 12 tahun dulu terpisah nya..
sewaktu aku sedang dibesarkan di Sungai Petani,Kedah..

Ya Allah..sungguh besar kuasaMu Ya Allah..akhirnya Ya Allah..akhirnya kami dapat bertemu kembali..dapat contact balik..dan dia amat terkejut bila bertanya kan tentang papa..hampir terduduk 10 minit lama nya tanpa bicara bila adik ku yang bongsu menjawab pertanyaannya..


---"eh papa mana wani?"
----"papa dah xde"

---"papa g keje mana skrg ni?"


---wani: terdiam sketika...


"papa...papa dah meninggal acident hari tu"


dia yang bertanya: jatuh terduduk lama nya


"patutlah,sejak dua menjak ni duk teringat2 nk cari balik..macam2 cara usaha nak cari..akhhirnya hari ni berhasil..berkat dan barakah mula2 nk puasa ni baru dapat alamat rumah ni.. tak sangka papa dah takde"



Ya Allah,dengan keberkatan Ramadhan Mu kali ini telah kamu satu kan kembali hubungan silaturahim yang telah lama terpisah jauh..telah Engkau berikan rahmat dan pertunjuk Mu untuk dia mencari dan menemui kami kembali..Ya Allah terima kasih atas Rahmat dan Kasih Syang Mu Ya Allah..
sungguh..kasihMu itu telah menyatukan kami kembali Ya Allah..terima kasih..setinggi2 kesyukur ku panjat kan kpd Mu Ya Allah..Moga hubungan silaturahim persaudaraan kami ini tidak akan pernah putus untuk selamanya..



It is the first day of Ramadhan!
Lets recite this du’a, may Allah make this Ramadhan better than our previous
اللهُمَّ سَلِّمنِي لِرَمَضَانَ وَسَلِّم رَمَضَانَ لِي وَسَلِّمهُ لِي مُتَقَبَّلاً



selamat beramal~





|
This entry was posted on 7:05 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.