•10:24 AM




SEE what i get...heee thanx to theaa..
appreciate sgt3!! n thank gak to  Hanif sbb buatkan award yg osem ni(^__^)

oklah sbb nk cpt, ni je yg mampu tulis..tomorow i hve 2 lecture..ni dah tgh mlm..
Nueron2, sel2 brain n anatomy strcture bnyk agi x study..huh..pening2..
ape bndalah Dr.Meriam bg lecre td..x fokus laa td dlm class (~__~)
ada 2 class pg esk,start 8.30 am ok!! 8.30 pagi!!diulangi PAGI..so ape agi,ok bubbay!! 
next post kiter citer pnjang2..heee~

nk taw pasal apa yg miss snoW study sem ni?
nk taw psl brain?central nervous system?autonomic nervous system segala?
nantikan DR. Miss Snow abis bt revision dlu laa ea..HEHEHE
klo tak nati ajaran sesat la jwb die..
•4:54 AM


Assalamualaikum..

heee~
tertunggu-tunggu tak??
ok spt yang di janjikan post yang lepas..tajuk kita hr ni ialah BUGET KAWIN!!
penat bt survey2..dah akhir nya....
(ERrkk~sori terBOLD yg tajuk ats tu)hahah..


Yang BUGET BANYAK2 tu CONFEM bkn sy..hehe


nk taw KaLAU SAYA PUNYA buget........???
jeng jeng jeng~


bacalah sampai BAWAH ea baru tahu....hahah(^__^)


Apa org single nk tahu sgt tentang kos kawin ea??

Sebenarnya perkahwinan ni yg plg penting ijab,kabul dgn psgan anda,anda,psgn anda,saksi dan wali..Haa..ingt agi masa SPM dulu2..kata kuncinya SISWi....

Suami
Isteri
Saksi
Wali
Ijab wa qabul

heee~adik2 SPM blh la guna TAPI...ada syaratnya..

Jgn hang duk praktik siang mlm hafal bnda ni je sudah lah..kang x nyempat2 SPM ada plak mjlis kawin kat umah tu..kecoh2~ HAHAH

Errrkk~ada agi ...skrg ni..sijil2 pra-pkhwinan dan ujian HIV..
Maskahwin boleh hutang tapi siapa berhutang janganlah bernafsu sangat untuk sentuh-sentuh anak dara orang oooi …

Mengadakan kenduri kahwin adalah perkara yang sangat dianjurkan sekalipun hanya dengan menyembelih seekor kambing. Tetapi budaya di Malaysia, susahlah nak cukup dengan perkara macam tu sahaja.

Mari kita lihat apa yang perlu anda sediakan beserta ongkos2 nya sekali....


(Ini adalah kos anggaran untuk kebanyakan daripada kita yg kira buget2 bstatus sederhana laa. Status Siti Nurhaliza tidak masuk ya.)

 
Kos # 1 - Maskahwin
Ini kena rujuk negeri sebelah perempuan. Walaupun nilainya (dari sudut kos) rendah, tapi kalau anda terlupa sediakan susah juga tu. Kalau berhutang, isteri ada hak kata, “Nehi kanda…!” bila anda cuba usik-mengusik.


Kos # 2 - Duit Hantaran
Ini bergantung kepada keluarga., bila ditanya isu ini, paling sikit siswi-siswi ni minta wang hantaran adalah RM 10,000. Level Diploma atau Ijazah pun diorang dah mintak begitu tau sekarang..Mana sy taw??owhh kwn2 kan ramai..ni member2 yg duk study x abis2 Degree agi ni dah ramai kawin..heee~
sy bila??Oooppss!!

tapi bagi sy cukup la skdar yg pihak leleki mampu..xperlulah sampai RM10 000..sbb kbnyakkan dlm famili sy pom hntaran duit semue ni sekdar yg mampu..biasanya RM5-7 000 shj..ada jgk spupu yg kawin hnya RM4000 je..lulusan luar ngara ok!!

ada juga kerjaya nye profesional spt engineer,lecrer dan sbg nya tp hantaran dan mjlis nya tidak lah diminta blebihan...bkn nye xde pljran k apa..cukup la sekdar yg mampu..

klo kita tgk hr ini..yg bplajaran dan bgaji dan bjwatan kbiasaan nya akan mnetap kan hantaran dan blnja yg mahal sesuai dgn status dan kjaya mrk..Ia sbnarnya agak membebankan pihak lelaki..

tapi klo dlm famili kami klo ada bg duit dr RM10 000 lbh tu pom sbb pihak lelaki yg ber iya2 nk bagi..kena jgk jaga status keluarga sesetgh pihak yg bstatus "berada" ni..klo org nk bg kita ambek je la kan kan kan..HAHAH

Ada juga keluarga ikut nilai hantaran seperti mana yang telah ditetapkan sebelum ini macam perkahwinan kakak / adik  perempuan sebelum ini.
Duit hantaran ini ada keluarga jadikan ia duit belanja hangus. Ia digunakan untuk kos kenduri.
Ada juga keluarga yang berikan semua kepada pengantin perempuan...smua nya bergantung pada pihak keluarga..

 

Kos # 3 - Barang kemas seperti cincin perkahwinan dan lain-lain.
Kosnya berubah-ubah mengikut harga pasaran emas. Siapa yang melangsungkan perkahwinan waktu harga emas tengah tinggi nasib lah.haha..
Sediakan lah sekitar RM 3,000 - RM 5,000

Kos # 4 - Barang hantaran lain
Kasut. Baju. Kek. Buah. Telekung. al-Quran. Sirih. Coklat. Standard lah tuh.
Yang tak ikut standard adalah seperti handphone, PS3, laptop.
Sediakan lah sekitar RM 1,000 untuk barang hantaran standard.
Itu belum campur kos buat perhiasan barang hantaran.hmm~
 
Kos # 5 - Baju nikah
Selalunya baju ini ditempah. Boleh pakai masa hari raya yang pertama sebagai suami isteri.
Baju lelaki selalunya lebih murah dari baju perempuan.
RM 200 - RM 600.
bbrp thn agi xtahu la brp anggaran hrga..ia nya selalu berubah2 mengikut masa dan design..
harap mklum~

 
Kos # 6 - Baju Bersanding / Baju Pengantin
Baju ini selalunya disewa. Cukup-cukuplah tu jadi raja. Kita layak jadi raja sehari je. Baju tu tak pakai dah di waktu lain melainkan anda mengidam nak bernikah lagi.oopsss!jgn lebih2..
RM 1,000 - RM 2,00.


Kos # 7 - Mekap
Selalunya dipakejkan dengan set baju pengantin. Tetapi masih boleh dapatkan secara berasingan.
RM 200 - RM 350.

 
Kos # 8 - Set Pelamin
Selalunya dipakejkan bersama set baju pengantin dan mekap. Tetapi masih boleh dapatkan secara berasingan.
RM 500 - RM 1000.


Kos # 9 - Jurugambar
Takkan lah nak suruh jurugambar biasa-biasa ambil kan gambar untuk anda. Ini hari istimewa anda bukan ?
RM 1000 - RM 3000


Kos # 10 - Duit untuk jurunikah dan saksi
Perkahwinan di Selangor ada duit yang perlu anda bayar kepada jurunikah dan para saksi. Sila rujuk ke pejabat agama negeri masing-masing.
Kos sekitar RM 150.


Kos # 11 Kad Jemputan
Ada yang murah dan ada yang mahal. Paling murah photostat sendiri. Ada orang kisah kita jemput guna sms, email dan website. Ada orang yang tidak. Mahu kad juga.
Kalau satu kad RM 0.50 / kad dan kalau jemputannya dah 1000 orang ?
Style sekarang selalunya dibuat sekali untuk kedua-dua pihak.
RM 500 - RM 3,000

http://external.ak.fbcdn.net/safe_image.php?d=0cb06544e8c06217464b4bfe52df2cfa&url=http%3A%2F%2Fasaffiliatecentral.com%2Faffiliate%2Fscripts%2Fimp.php%3Fa_aid%3Dsharoshah%26a_bid%3D43f4183e


Ini adalah kos yang selalunya ditanggung oleh pengantin sahaja dan tidak membabitkan keluarga. Jumlahnya (mengikut anggaran kos terendah) adalah

RM 17,550


Dan berikut adalah kos yang selalunya ditanggung bersama oleh keluarga (tidak semestinya). Jadi kalau ibu bapa minta anda bayar kan juga, kena lah bayar juga. Kan ini kenduri untuk anda.
 
Kos # 12 Duit khemah / Sewa dewan
Untuk pihak perempuan yang gunakan konsep belanja hangus, ia akan ditanggung sebahagian oleh duit hantaran.
Sewa khemah adalah lebih murah dari menyewa dewan. Tapi tak semua orang ada halaman rumah yang sesuai untuk kenduri.
RM 2,500 - RM 10,000

lebih jimat klo bt kat umah..save buget~

Kos # 13 Duit makan kenduri
Untuk pihak perempuan yang gunakan konsep belanja hangus, ia akan ditanggung sebahagian oleh duit hantaran.
Masak sendiri adalah lebih murah dari catering. Tetapi lebih banyak guna tenaga kerja.
Kalau di kawasan lembah Klang dapat catering menawarkan RM 10 / kepala dah cukup rendah dah tu.
RM 10,000 - RM 20,000

Kos # 14 Bilik pengantin
Katil. Cadar. Tilam. Almari. Langsir.
Ada keluarga yang dah ada “bilik pengantin” khas. Jadi, selagi mana tiada pasangan adik-beradik lain yang akan berkahwin, maka “pengantin baru” akan menghuni di situ.
Yang kena beli semua, ingat murah ka?
RM 1,500 - RM 3,000.

 
Kos # 15 Doorgift
Gula-gula. Telur. Sapu tangan. Apa - apa lah.
Walaupun kosnya barangkali cuma RM 1 / item tapi kalau dah tetamunya mencecah 1000 orang ? Untuk sedara lagi. Untuk keluarga sebelah sana lagi.
RM 1000 - RM 3000.

Kos # 16 Untuk bertandang ke rumah pihak satu lagi
Kalau dekat, satu kampung ok lah. Kalau perlu merentas beberapa negeri ?
Duit minyak. Duit Tol. Duit hotel / homestay. Duit makan.
Anda minta saudara anda meriahkan majlis anda, tapi bukan semua mereka ada kereta sendiri dan cukup wang untuk menemani anda kalau tidak disediakan duitnya. Itu yang kadang-kadang mereka “menolak” pelawaan anda.
Ia berbeza mengikut lokasi.
Sediakan lah RM 500 sebagai jumlah minima.

Kos # 17 Contigency
Adakalanya duit yang digunakan terlebih dari belanjawan asal.
Sediakan lah sekitar 5 - 10% dari jumlah belanjawan yang asal.
Dalam pengiraan kita ini, RM 3000.
Jadi, kos yang pada kebiasaannya ditanggung oleh pengantin
RM 17,550 (jangan lupa tolak nilai duit hantaran bagi pengantin perempuan)
Dan, kos yang boleh bincang dengan keluarga

RM 15,500

Dan, kos untuk kecemasan

RM 3,000

Maka anda perlu sediakan anggaran belanjawan perkahwinan sekitar

RM 36,050
Haaa!!
Umak Aih!
Psst. Tutup mulut tu abang long abg ngah!!!
Amacam ?
Berani beli kereta baru ?
Berani simpan 10% je dari pendapatan bulanan ?
Berani tak mahu buat business part time ?
Berani tak mahu belajar investment ?
Walaupun boleh kongsi dengan pasangan, paling kurang pun kena ada duit untuk tanggung separuh kos dan dalam pengiraan ini adalah sebanyak.....

RM 18,000..

Termenung laaaa jwb nya ye~
hahah..
 


Ini belum campur kos-kos renovation rumah yang dibuat bagi sesetengah keluarga. Juga belum campur kos memanjakan diri ke spa-spa dan juga berbulan madu.
Kalau nak berhutang kahwin sampai anak sulung berumur 7 tahun baru selesai bayar dekat bank, terus-teruskan lah dengan gaya hidup anda yang tidak mahu menyimpan dan suka menambah liabiliti tu.






Amacam bro??semua dah kecut perut nk kawin k?HAHAH

tu laa org kata simpan duit awal2 xmau..hahah..tapi klo nk di ikutkan tu semue buget2 kos scara kasar je..klo bg sy buget tu sgt mahal..klo nk save buget kurangkan dr hantaran,kos baju pgantin..ambek yg pakej baju pgantin,mekap,cameraman dan pelamin skali.Klo nk jimat lagi x payah pelamin..jus simple2 dlm bilik dan ketika mkn beradab tu yg bt lawa2 kat luar rumah..klo dah pakej lagi murah.dan bila nk booking tu ckp terus buget2 yg ada..sng la org kedai tu nk bg yg pakej mane sesuai.xde la rabun mata nk pilih semue tu..




Kalau sy....???HEHE

cukuplah al-quran,dan bbrp hntarn spt kain smayang,sjadah dan kek(atau apa2 shj sbg hntaran)..x perlu lah berbelas2 hantaran dan mahal2..duit hntran pom cukuplah skdar yg pihak lelaki mampu,xpyah lah nk bg duit hntaran ikut status eduction sgt lah..pbelanjaan lps kawin tu bnyk agi yg perlu di pikir kan..

supya tidak membebankan pihak lelaki..klo pelamin pom simple2 je..klo xde pom xpe..
lagi suka!!HAHAH..MALU LA  NK DUDUK DPN ORG RAMAI.HAHA..>__<
just dlm bilik dan satu ruang khas yg di hias sbg tmpt tuk bgambar bsama2 kluarga dan kenalan di hari bahagia..yg penting keberkatan dan di iringi doa dan restu keluarga dan shabat2 tu yg penting..cukup simple dan jimat..mls nk pkir sgt..serabut2 je bt bsr2..sbb sy seorg yg sgt simple...MALAS NK COMPLECTED SGT~ 





SekiAn~

klo nk share artikal ni share je la..kot2 la kan ada yg tgh tercari2 nk bt persediaan awl buget2 nk kawin k..tafadal..(^_^)




ada apa2 pengalaman mjlis kawin korang or mjlis kawin kakak k abg k yg korang nk share??
or nk share mjlis perkahwinan impian korang k??
silakan~
jom tukar2 pendapat..~








*pray 4 me..tomorow i hve 1 exm...huhu~
xtaw la cmner..tetiba Prof nk bt exm..




•6:20 AM


Assalamualaikum semue...apa kabar??



Dah nk kawin k??heee~
Biarkan ia nya misteri..xde lah.haha~

oklah dah lama sgt dah tak menulis..bukan apa sibuk sikit.al-maklumlah skrang kerja sambil2 belajar..hehe..
Hmm dipendek kan citer mmg bnyk sgt citer nk share kat sini..Ex-rumate br je selamat melangsungkan perkahwinan nye dengan bdk Engin UiA jugak..Alhamdulilah jodoh mrk sama2 1 Universiti..walaupom dua2 masih belajar tp atleast still blh jd stdent n as husbnd n wife gak.Dan dlm cuti semester yg lps jgk ada 3 org kwn se kuliah kawen..tp sy xdpt nk attend diorg pnye mjlis tu,time tu keje jgk (~__~)..
so,rmai sgt la klo nk kira member2 yg kawen ni..ramai yg kawin satu kos, sama2 UiA n time blaja..umur same j gan sy ok..haha

Ketika melihat pasangan yg bru menikah, sya suka tersenyum. Bukan ape, sy hanya ikut merasakan kebahagiaan yg berbinar spontan dari wajah-wajah syahdu mrka..Tgk sahaja lah raup wajah sahabat2 yg br kawin ni..berseri semacam je.haha..Tangan yg saling berkaitan ketika berjalan, tatapan-tatapan penuh makna, bahkan sirat keengganan saat hendak berpisah. Seorang sahabat yg selalu nye mahal tersenyum, setelah menikah senyumnya selalu saja mengembang. Ketika sy tanyakan mengapa, singkat dia berkata "Menikahlah! Nanti juga tahu sendiri". Aih...hahaha..seronok lah plak tgk mrk(^__^)


Menikah adalah sunnah terbaik dari sunnah yg baik itu yg sy baca dlm sebuah buku pernikahan. Jadi ketika seseorang menikah, sungguh ia telah menjalankan sebuah sunnah yang di sukai Nabi. Dalam buku tersebut dikatakan bahwa Allah hanya menyebut nabi-nabi yang menikah dalam kitab-Nya. Hal ini menunjukkan betapa Allah menunjukkan keutamaan pernikahan. 

Dalam firmannya, "Dan diantara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu istri-istri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tentram kepadanya, dan Dia menjadikan rasa kasih sayang diantaramu. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kalian yang berfikir." 
(QS. Ar-Rum: 21).

Menikah itu Subhanallah indah, ia hanya dpt dirasakan oleh yg sudah menjalaninya. Ketika sudah menikah, semuanya mjadi begitu jelas, alur ibadah suami dan istri. Beliau mengibaratkan ketika seseorang bru menikah dunia mjadi terang benderang, saat itu kicauan burung tdengar begitu merdu. Sepoi angin dimaknai begitu dlm, mkanan yg thidang selalu sja disantap lezat. Mendung di langit bkan masalah bsr. Seolah dunia milik mrka sja, mengapa? karena semuanya dinikmati berdua. Hidup sprti seolah bru dimulai, sejarah keluarga bru sja disusun.Indahnya pernikahan itu kan..hmm namun pernikahan itu merupakan tanggjwb yg wajib dtunaikan.ianye bkn sekadar ingin suka-suka semata2..Ia nya sebuah amanah yg dpikul bersama.


Namun sayang, semua itu lambat laun menguap ke angkasa membumbung atau raib ditelan dalamnya bumi. Entahlah saat itu cinta mreka berpendar ke mana. Seiring detik yang berloncatan, seolah cinta mreka juga. Banyak dari pasangan yang akhirnya x sampai ke tujuan, tak terhitung pasangan yg terburai kehilangan pegangan, selanjutnya perahu mereka karam sebelum sempat berlabuh di tepian. Bercerai, sebuah amalan yang diperbolehkan tapi sangat dibenci Allah.

Ketika Allah menjalinkan perasaan cinta diantara suami istri, sungguh itu adalah anugerah bertubi yg harus disyukuri. Karena cinta istri kpda suami berbuah ketaatan untuk selalu mjaga kehormatan diri dan keluarga. Dan cinta suami kpada istri menetaskan keinginan melindungi dan membimbingnya sepenuh hati. 

Ibn Qayyim Al-Jauziah seorang ulama besar, menyebutkan bahwa cinta mempunyai tanda-tanda. 

Pertama, ketika mreka saling mcintai maka sekali sja mrka x akn pernah saling mengkhianati, Mrka akn saling setia senantiasa,mberikan semua komitmen mrka. 

Kedua, ketika seseorang mencintai, maka dia akan mengutamakan yg dicintainya, seorang istri akn mengutamakan suami dlm keluarga, dan seorang suami tentu sja akn mengutamakan istri dlm hal perlindungan dan nafkahnya. Mrka akn sama-sama saling mengutamakan, tidak ada yg merasa superior. 

Ketiga, ketika mereka saling mencintai maka sedetikpun mereka x akn mau berpisah, lubuk hatinya selalu saling terpaut. Meskipun secara fisik berjauhan, hati mereka seolah selalu tersambung. Ada do'a istrinya agar suami selamat dlm perjalanan dan mperoleh kjyaan dlm pekerjaan. Ada tengadah jemari istri kepada Allahi supaya suami selalu dalam perlindunganNya, tidak tergelincir. Juga ada ingatan suami yang sedang membanting tulang meraup nafkah halal kepada istri tercinta, sedang apakah gerangan Istrinya, lebih semangatlah ia.


Saudaraku, ketika segala sesuatunya berjalan begitu rumit dalam sebuah rumah tangga, saat-saat cinta tidak lagi menggunung dan menghilang seiring persoalan yang datang silih berganti. Perkenankan sy mengingatkan lagi sebuah hadist nabi. Ada baiknya para istri dan suami menyelami bulir-bulir nashat berharga dari Nabi Muhammad. Salah satu wasiat Rasulullah yang diucapkannya pada saat-saat terakhir kehidupannya dalam peristiwa haji wada': 

"Barang siapa -diantara para suami- bersabar atas perilaku buruk dari istrinya, maka Allah akan memberinya pahala seperti yg Allah berikan kpda Ayyub atas kesabarannya menanggung penderitaan. Dan barang siapa -diantara para istri- bersabar atas perilaku buruk suaminya, maka Allah akan memberinya pahala seperti yang Allah berikan kepada Asiah, istri fir'aun" (HR Nasa-iy dan Ibnu Majah ).


Kepada saudaraku yang baru saja menggenapkan setengah dien, Tak ada salahnya juga untuk saudaraku yang sudah lama mencicipi asam garamnya pernikahan, Patrikan firman Allah dalam ingatan : "...Mereka (para istri) adalah pakaian bagi kalian (para suami) dan kalian adalah pakaian bagi mereka..." (QS. Al-Baqarah:187)

Torehkan hadist ini dalam benak : "Sesungguhnya ketika seorang suami memperhatikan istrinya dan begitu pula dengan istrinya, maka Allah memperhatikan mereka dengan penuh rahmat, manakala suaminya rengkuh telapak tangan istrinya dengan mesra, berguguranlah dosa-dosa suami istri itu dari sela jemarinya" (Diriwayatkan Maisarah bin Ali dari Ar-Rafi' dari Abu Sa'id Alkhudzri r.a)

Kepada sahabat yg baru sja mbingkai sebuah keluarga, Ingatlah ketika suami mengharapkan istri berperilaku seperti Khadijah istri Nabi, maka suami juga harus meniru perlakukan Nabi Muhammad kepada para Istrinya. Begitu juga sebaliknya.

Perempuan yg paling mpesona adalah istri yang sholehah, istri yg ketika suami memandangnya pasti menyejukkan mata, ketika suaminya menuntunnya kepda kebaikan maka dgan sepenuh hati dia akan mentaatinya, jua tatkala suami pergi maka dia akn amanah mnjaga harta dan kehormatannya. Istri yg tidak silau dengan gemerlap dunia melainkan istri yang selalu bergegas merengkuh setiap kemilau ridha suami.

Lelaki yg berpredikat lelaki terbaik adalah suami yang memuliakan istrinya. Suami yg selalu dan selalu mengukirkan senyuman di wajah istrinya. Suami yg menjadi qawwam istrinya. Suami yang begitu tangguh mencarikan nafkah halal untuk keluarga. Suami yg tak lelah berlemah lembut mengingatkan kesalahan istrinya. Suami yang menjadi seorang nahkoda kapal keluarga, mengarungi samudera agar selamat menuju tepian hakiki "Surga". Dia memegang teguh firman Allah, "Wahai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka..." (QS. At-Tahrim: 6)

Akhirya, semuanya mudah-mudah tetap berjalan dengan semestinya. Semua berlaku sama seperti permulaan. Tidak kurang, tidak juga berlebihan.Meski riak-riak gelombang mengombang-ambing perahu yang sedang dikayuh, atau karang begitu gigih berdiri menghalangi biduk untuk sampai ketepian. Karakter suami istri demikian, Insya Allah dapat melaluinya dengan hasil baik. Sehingga setiap butir hari yang bergulir akan tetap indah, fajar di ufuk selalu saja tampak merekah. Keduanya menghiasi masa dengan kesyukuran, keduanya berbahtera dengan bekal cinta. Sama seperti syair yang digaungkan Gibran,

Bangun di fajar subuh dengan hati seringan awan 
Mensyukuri hari baru penuh sinar kecintaan
Istirahat di terik siang merenungkan puncak getaran cinta
Pulang di kala senja dengan syukur penuh di rongga dada
Kemudian terlena dengan doa bagi yang tercinta dalam sanubari
Dan sebuah nyanyian kesyukuran tersungging di bibir senyuman

Semoga Allah selalu menghimpunkan kalian (yang saling mencintai karena Allah dalam ikatan halal pernikahan) dalam kebaikan. Mudah-mudahan Allah yang maha lembut melimpahkan kepada kalian bening saripati cinta, cinta yang menghangati nafas keluarga, cinta yang menyelamatkan. Semoga Allah memampukan kalian membingkai keluarga sakinah, mawaddah, warrahmah. 

Semoga Allah mematrikan helai keikhlasan di setiap gerak dalam keluarga. Jua Allah yang maha menetapkan, mengekalkan ikatan pernikahan tidak hanya di dunia yang serba fana tapi sampai ke sana, the real world "Akhirat". Mudah-mudahan kalian selamat mendayung sampai ketepian.
Allahumma Aamiin.
Alhamdulillahirrobbil"alamiin.......






next..tentang buget kawin...tggu la next post plak..nk bt kajian jap..heee~



•6:40 AM



HAip!!fuhhh fuhh..berabuk ckit..
byk keje lahh..xsempat2 nk update2..eh eh eh..
Ada apa ye dgn 1 FEB??

special tarikh k??hmm~heheheh..

NESTLE vanilla choc flavour 65ml
Aiscream??

apa kena dgn 1 FEB??

sepetang bersama?

ehemmm!!bsama siapa??jengjengjeng~SECRET laa..>_<
HEEEE~

Bila mkn aiscream dgn "dia" rse agi sedap rupanya aiscream ni..HAHAH
kueh teow goreng basah pom xhabis..
haa sape suruh duk dpn sy...
Oh my GoD!!
membazir tp nk bt cmner..dah bahan aiscream  tu 2 skali..kenyang laa..HAHAH..~


OYEAHHH!!
luv awak..eh eh eh..salah..hahah
LUV VANILLA CHOC FOREVER!!muahhhhh >__<


oh laen kali ada org nk blnje aiscream agi x??haha





mood:hepi bangat sihhhh!!lalalala (^__~)V