•9:15 AM


Ya Allah, Engkau Tuhanku...

Tiada Tuhan melainkan Engkau,

Ya Allah, Engkau cinta agungku,Nabi Muhammad pesuruh-Mu...

Ya Allah Engkau sumber bahagia,Engkau sumber keselamatan,EngKau sumber keamanan,

Kau adalah segalanya...Ya Allah Kau lah pelindungku,

Engkaulah sumber rezekiku,Di waktu sakit, Engkau sembuhkan,

Di waktu lapar, Engkau beri makan...

Ya Allah, Engkau Tuhanku, tiada Tuhan melainkan Engkau,

Engkau cinta agungku,Nabi Muhammad pesuruh-Mu...

Ya Allah...

Engkaulah cintaku yang teragung,

Cintaku harap dibalas,Janganlah cintaku ini tidak dibalas...

Ya Allah..

sesungguhnya hati ku sedang berbelah bagi..

Aku mencintaiMU dan ak mencintai "dia" dalam diam..

Ak menjadi sangat takut...aku takut dengan perasaan ku..aku takut dipermainkan...

aku takut padaMu Ya Allah..aku takut aku alpa...

Ya!!Ak amat mencintainya Ya Allah..

Ak amat menyanginya walaupom dia tidak penah mengetahui isi hati ini Ya Allah...

Ya Allah..

Seandai nya dia adalah jodohku..maka satu kan lah kami Ya Allah..

itu saja permintaanku..

Ya Allah...

bantulah ak menjaga hati ini sebaik mungkin..

Ak tidak mahu cintaku pada "nya" melebihi cintaku padaMU Ya Allah...

dan aku juga tidak mahu menjadi perosak iman "nya" nati..

Ya Allah..bantulah aku menjaga imanku dan iman "nya"...

aku ingin dia berjaya dalam impian dan cita-citanya...

dan aku harapkan "dia" menjadi penyokongku dalam setiap kejayaanku nati...

Ya Allah...

Janganlah biarkan aku tanpa pimpinananMU,

Pimpinlah aku ke jalan yang benar,

Hanya kepada Engkaulah harapanku,Janganlah hampakan perasaanku...

Ya Tuhanku...

Aku mencintai-Mu..dan ak juga mencintai "dia" dalam diamku...

Ya Allah sesungguhnya bimbinglah ak dalam setiap langkah ku..

sama ada dalam gembira atau duka.........

Ya Allah...

seandainya aku betul-betul jatuh cinta...

cintakanlah aku pada seseorg yang melabuhkan cintanya padaMU..

agar bertambah kekuatan ku untuk mencintaiMU ya Allah...

Ya Allah...

jadikanlah dia yang terbaik untukku..

walaupun aku tidak penah menemuinya dan

mengenalinya dengan jelas tapi gerak hati ku yakinkan yang dia yang terbaik...

Ya Allah...

seandainya dia bukan tercipta untuk ku..

dan dia mempunyai pilihannya yang tersendiri..

maka Ya Allah...

bantulah aku supaya melepaskan dia dari hatiku buat selama-lamanya...

aku yakin ada hikmahnya...jauhkan aku dari mengigati nya

ku doakan dia bahagia buat selama-lamanya..

Ya Allah...

Andai "dia" jodohku..

maka jdikan aku ratu dihatinya...

jadikanlah aku isteri yang solehah dan yang terbaik buatnya bila tiba saatnya nati...

ku serahkan segala-galanya padaMu ya Rabbi..

Ku mohon petunjukMu...

semoga hadirnya "dia" dalam hidupku menguatkan aku dalam kerja-kerja addinMU..

semoga aku dapat menjadi sayap kirinya...




Ya ALLAH kurniakankanlah aku CINTAMU.

Kurniakan kepada aku orang yang cinta kepada-MU....

Kurniakan aku cinta apa sahaja yang menghampirkan cinta kita kepada cinta ALLAH.

Semoga cinta ALLAH itu lebih kita dambakan daripada seteguk air

INDAHNYA CINTA SEBENAR..



kata seorg sahabatku..:

Kekasih pilihan Allah akan dihadiahi dugaan hebat tanda kasihNYA...Jalannya dihiasi duri-duri

luka...


tidak dibiarkan lena dalam

nikmat yang melimpah,

tetapi dihidangkan keperitan,

susah payah yang tiada

sudah..









This entry was posted on 9:15 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 kata-kata curiga: