•2:11 AM

Alhamdulilah..
hanya perkataan itu yang mampu ku lafaz kan takala melihat result ku semalam..
terima kasih Ya Allah..serius ly saya sangat takut nak tengok result saya semalam..
banyak kali try masuk portal UiA..tapi tak dapat..sahabat2 saya yang lain ramai yang dah taw result..macam2 teletah mereka di FB..ada yang pangjatkan kesyukuran..ada yang marah2 kan lecture..ada yang menagis..ada yang camtu ada yang camni..macam2 teletah ada..tak kurang gak sahabat2 yang sibuk msg tanya result ku..Ya Allah sangat lah takut!!

Bayangkan 1 sem berhempas pulas..saya pulak jenis yang wekend memang tak ada masa rehat..saya memang jenis aktif dalam program2 UiA mahupom program2 luar..setiap kali wekend mesti ada 2 atau 3 program saya join..jadi masa untuk saya belajar amat2 lah sedikit..di tambah2 agi saya jenis yang memang malas study..hahaha..my time memang sangat2 limited!sebab saya tak suka biarkan masa saya kosong tanpa sebarang program..ajak je ke program mana2..kalo kebetulan masa tu memang saya free saya akan join..kadang2 masa saya banyak di habis kan dengan program2 dan aktiviti lain dari study...tapi asigment on time siap ok..hehe..sebab saya lebih suka kerja saya perfect and on time!!
that me klo nak cuba2 kenal saya (^___^)

kadang2 kalo saya buat program ramai jugak la sahabat2 yang kena marah..maaf ye!
al maklumlah saya memang suka keje2 perfect and tak de main2 ni..
tapi alhamdulilah diorang faham,itu cara saya..nampak je lembut kat luar tapi kalo time keje...
im serius ok..huhu


Penah beberapa kali kene sound gan mama saya..
wekend je klo dia akan call dan memang dia akan tanya ..
"sekarang kakak kat mane??" "
dis week program ke mane plak??"
program tuk socity apa plak nie??"
err~mesti akan jaawab kat program mane2..mula lah dia bagi tazkirah pendek cikit..yelah dia takut kalo2 saya abaikan pelajaran saya dari ikut program2 ni..

di pendek kan cerita...dah cuba pnya cuba..still tak dapat masuk portal..macam nak nagis pom ada..tak kan lah dari UiA boikot saya nak tengok result kot..atau ada apa2 yang nak berlaku...mula lah fikir bukan2..

"Ya Allah apakah ada sesuatu yang buruk akan berlaku..YA Allah aku tak sanggup...Ya Allah jauhkan lah hambaMU ini dari perasaan duka dan tak elok.."doaku dalam hati...

sehinggalah semalam selepas baca doa awal tahun..kebetulan semalam 1 muharam..
say doa banyak2 dalam hati moga2 segala nya yang terbaik tuk saya..
sepanjang sem lalu macam2 duaan saya lalui..walau pom d luar mnampak saya gembira tapi sebenar nya banyak dugaan yang saya tempuh untuk saya habiskan 1 sem lepas..
sangat takut tuk saya tekan bukan submit bila dah masuk kan pasword..

dengan selawat dan zikir tangan ni gagah meneruskan jua..biarlah apa2 pom..insyaallah saya terima seadanya..doaku dalam hati..

tiba-tiba.........
dapat masuk!!!
Ya Allah!!!
rasa macam nak melompat pom ada..
nak sujud syukur kat depan ni jugak rasa nya..
Alhamdulilah!!terima kasih YA Allah..walaupom saya tak dapat 4.0 sem nie..
dan tak lah sebagus sangat..
tapi setinggi2 kesyukuran saya panjatkan padaMU Ya Allah..
tiada perkataan lain yang layak saya ucapkan selain..Alhamdulilah!!
saya akan cuba dan cuba untuk berjuang menolong di jalanMU dan akan cuba sedaya upaya cuba mendapatkan 4.0!!!n i try to b BEST STUDENT 4 next sem!!
i try!!
memang semangat rasa..

masih teringat kata2 seorg sahabatku..
"kalo kita tolong agamaNya,insyallah Dia akan tolong kita..tapi kita kenalah ada usaha jugak..jangan disebabkan itu kita lupa untuk berusaha sehabis baik tuk pelajaran kita..
sebarkan ilmu yang ada dan cuba sebarkan dakwah tapi dalam masa yang sama cuba menjdi contoh dalam pelajaran..."

Alhamdulilah,segalanya terbukti..Allah sangat sayangkan saya..walaupom saya bukan yang terbaik tapi saya sangat bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan pada saya untuk kehidupan ini..


haa..agi satu,ada 2 subjek ni..subjek yang agak mencabar..subjek ni purata student 3rd year and 4th year yang ambik subjek ni..dalam kelas saya cuma 3 orang je budak 1st year degree..
sepatut nya saya tak perlu lah ambek sekarang..sebab saya bukan 3 or 4th year student di UiA tu..saya 1st year..tapi di sebabkan masa mula2 sem tu saya tak dapat add subjek..jadi terpaksalah ambek jugak subjek 3rd and 4th year..
ramai senior2 yang cakap subjek ni susah..
payah..banyak jugak la kata2 yang buat saya gelisah..
tak kurang juga yang suruh saya drop subjek nie..
mula2 memang nak drop..
tapi kalo saya drop 2 subjek 3rd and 4th yaer nie saya nak blajar subjek apa je nati..
dah lah ciput je contct hour..
jadi nak ke tak nak memang kena ambik..tawakal je lah..

Alhamdulilah lecture saya baik..memang agak mencabar lah belajar..kami bertiga ni kene belajar sekali dengan senior2 yang dah nak graduated..kami masih baru..inglish pom berterabur..
grammar tak payah cakap lah..hentam lah belalang!!haha..senior2 saya memang power r BI..
Uia kan International University..dah tu diorang dah memang nak grad pom..dah lali gan speking ni..
masa yang paling gerun adalah time presention..hehe3
tapi alhamdulilah..kami yang masih baru ni do da best..dapat la pulak puji cikit2 dari senior..diorang ingatkan kami pom 3rd year or 4th year..last sem baru diorang tahu yang kami bertiga ni baru 1 year..hehe3..
(bukan nak menunjuk..nak share pengalaman)

Dan 2 subjek ni merisaukan saya..ada agi 2 subjek lain yang agak kritikal bagi saya..tapi alhamdulilah...tak disangka2 subjek ni saya dapat A...confius???
macam nak lompat je rasa..tak taw nak citer perasaan tu..
Alhamdulilah..(^___^)

subjek ni jugak lah saya bincang dengan "someone"
"SOmeone" yang studi kat Uia tapi cost lain dari saya..
dia study kat UiA Main campus Kuantan.
pelik tak??haha3

~Secularism~
tu tajuk yang kami discuss masa beberapa ari sebelum exam start..
amacam awk??haha3..
to awk!
terima kasih sebab tolong saya..
kalo saya study sorang2 memang ingat2 lupa..sebab saya bukan jenis suka study sangat..kalo saya ada orang nak terangkan tuk saya its better dari saya yang baca sendiri(^___^)v

walaupom dia bukan cost sama dengan saya,dia tapi ada gak la subjek yang boleh2 masuk gan subjek saya ni..subjek UNGS..kan kan kan awak??haha
kalo camnie tiap2 sem sure saya dapat 4.o every sem..haha..
so tiap2 hari kena study gan awak la kot=p
kalo camtu apa kata awak tukar cost je..kan senang..haha=p
jahat kan saya...(^___^)v
eh2..result awak camner??ok x??
mesti ok kan??awak kan teror....

apa2 pom tima kasih gak kepada sahabat2 lain yang banyak juga membantu..
bnyak gak sahabat2 lain bagi semangat masa tengah2 serabut..
terutama sahabat saya kat UiA ,UUM and USIM tu..tocey3!!







This entry was posted on 2:11 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 kata-kata curiga: