•12:25 AM

awk!!terima kasih..saya bangga dengan kamu!!
kamu berani meberi penjelasan walaupom putar belit pada mula nya..
saya tahu kmu hilang kata2 untuk jelaskan sebab kamu tak tahu nak mula kan kan kan??
jangan risau..saya terima apa2 penjelasan ..=)
tapi yang sebenarnya saya lebih nak tahu pasal kes yang awak tak dapat bagi komen apa2..
itu yang sebenarnya saya mahu..tapi takpe..saya tak memaksa..
sekurang2 nya awak memang tak tahu menahu dan tak nak masuk campur dan mengeruhkan agi keadaan kan??its s k...everything will b ok =)


tetiba teringat Anas Ibn Malik pernah meriwayatkan hadis yang bermaksud :

"Dan tidak beriman seseorang daripada kamu sehinggalah dia mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri"

Hadis ringkas ini cukup mudah untuk difahami dimana Islam sangat menekankan ikatan persaudaraan sesama Muslim.jadi jangan lah risau..macam2 mane pom hubungan kita semua tak kan putus..i try to b cool person..

teringat agi kata2 seseorng..

Kekuatan Islam pada hari ini terletak pada kekuatan silaturrahim sesama kita.

Jika sesama muslim pun kita sering berpecah belah dan bertegang leher, maka sukarlah untuk kita menewaskan musuh utama kita yang sudah dijelaskan di dalam Al-Quran iaitu yahudi laknatullah yang sangat bersatu-padu untuk menghancurkan umat Islam.

Masalah yang timbul adalah kita kurang didedahkan tentang cara bersilaturrahim dengan baik dan efektif.

Bagaimana adab-adab bergaul dengan kawan dan apakah langkah-langkah yang perlu dititikberatkan untuk mewujudkan suasana pergaulan yang harmoni sesama kita.

Walaupun ia nampak seperti sesuatu yang remeh, namun itulah asas untuk mewujudkan umat Islam yang kuat dan disegani sepertimana umat Islam pada zaman Nabi Muhammad SAW dan zaman para sahabat yang berjaya menguasai satu per tiga dunia.

Jadi..jangan lah kamu risau..
saya akan cuba yang terbaik untuk jdi sahabat dan kawan yang terbaik untuk semue..
..insyaallah...




This entry was posted on 12:25 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.