•6:59 PM


Assalamualaikum!!
(tak jawab dosa..heheh)
 hari ni tak tahu nk share apa..tapi atlest ada yg bermanfaaat ckit..sapa suka perempuan CANTIK??sila angkat tangan...>_<

kalau kat Fb tu kalau gambar perempuan cantik lawa2 ramai je kan yg LIKE?XGITU..lumrah dan fitrah la tu=)
korang taw sape perempuan cantik tu?
pada saya lah..perempuan cantik tu ada bbrp ciri2 nya..antaranya seseorang itu:~



~Melukis kekuatan melalui masalah,mampu menghadapinya
~Tersenyum dan tersenyum tatkala tertekan
~Tertawa saat hati sedang menangis

Tabah di saat terhina
~Mempersona kerana memaafkan

~Mengasihi tanpa balasan
~Bertambah kuat dalam doa & pengharapan Ilahi…


Ya Allah… 
Walaupun aku x cantik dimata manusia, cukuplah sekadar cantik dihadapan-MU

seorang perempuan itu akn terserlah kekuatannya apabila kita melihat bagaimana dia menghadapi masalah yg dtg padanya.sama ada dia lemah mahupun semakin tabah dgn dugaan yg datang padanya.insyaAllah bagi yg kuat dia bjaya memanfaatkan ujian Allah padanya untuk meningkatkan kekuatan dirinya...
percaya atau x.kalau benar2 sorang wanita itu mampu melalui masalah yg dihadapi nya kita org sekeliling dia x mampu meneka apakah perasaan dia yang sebenar melain kan bila dia meluahkan nya.....
KENAPA?
kerana terlalu dlm tuk kita memahami perasaan dia yg selalu tersenyum x kira sama ada dia ada masalah ataupun sebaliknya......alangkah indahnya kalau aku turut sedemikian rupa....tidak meluah tapi hnya memendam(T__T)



seseorg itu bukan saja2 dia tertawa saat hatinya terluka dan menangis.....tpi bersikap sedemikian kerana dia mahu mjdi sorang yang tabah dan x mahu menyusahkan org sekelilingnya,sahabat2 nya,keluarga nya.....
tambahan, dia yakin akn pertolongan YANG ESA akn dtg kpdanya....dia tetap tertawa menutup segala gundah dan kelukaan yang ada krna keyakinannya terhadap bantuan Allah x pernah surut...yg sentiasa bersama nya walau apa pom keadaan yg dtg..

tapi setiap yg baik itu sentiasa diuji olehNYA dan salah 1 drpdanya ialah penghinaan dari manusia....pernahkan anda dihina??diperkecil2 kan ?sungguh sadih bukan? 
tpi bgi seorang wanita yang cantik pekertinya semua itu bukan lah halangan untuk dia meneruskan hidupnya malah dia akan berusaha tuk mjadi lebih tabah tuk mghadapi hari yg mdatang dgn ketabahan dan keyakinan nya,dan dipohon kekuatan untk terus kan kehidpn walau tanpa mrk yg sentiasa mebei smangat....

ketabahan yg ada dlm diri dia mjdi perisai untuknya menangkis segala hinaan dripda manusia lain yg x pernah mengenal erti ketakutan akan azab YANG ESA...biarkan mrk dan diri mrk...dapat pahala lebih bkn bila bersabar?? (^_^)

ye!bukan mudah untuk memaafkan kesalahan orang lain terhadap diri kita bukn??lebih-lebih agi bila melibatkan kesalahan yg melukakan hati hingga hancur luluh musnah musnah sesebuah kehidupan itu...
namun bg seorang wanita yg cantik itu,kemaafan itu sentiasa diberikan kpda yg pernah melukakan malah menyakitkan hatinya....kerana baginya mereka-meraka inilah yang memberi peluang padanya untuk menjadi lebih tabah....subhanallah...lebih kuat..lebih tahan..lbh dekat dgn NYa....SUBHANALLAH!!




        kasihnya terhadap sahabat2,org sekeliling dan keluarganya memang datang dari hatinya yang ikhlas bukanlah krn mengharapkan sebarang pembalasan...krana bgi wanita yg cantik sperti ini kasihnya untuk mrka ini bukannya kasih yg dibuat2.. tetapi kasih yg tulus iklas dr hati yg dalam...mala inilah yg membuatkan dia kuat menahan segala tomahan dan ujian dari YANG ESA...dan kasih seorang wanita yg cantik ini amat sukar tuk kita cari dimana2 melainkan kasih seorang isteri dan ibu yang solehah.



perempuan yg kuat hanya berharap kepada YANG ESA...dan dia juga x pernah mengenal erti lelah dlm terus berdoa xkira siang dan malam tuk kehidupan org yg dia sayang...wanita yang cantik tidak mementingkan diri sendiri kerana mrka lebih mementingkan kepentingan org yang mereka sayang....suami, org istimewa,sahabat dan keluarga mereka x pernah terlepas dari setiap doa-doa yang dipohon kepada YANG ESA....



Khas untuk dirimu,hawa yg cantik,yg ikhlas,yg tulus…Cantik itu subjektif!











#Moga diri ku jua kuat!!
youu are stronger than you think!!

semoga Allah kurnia kan yang terbaik untuk ku~










|
This entry was posted on 6:59 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.