•6:55 AM


Alhamdulilah,semalam saya pusing2 KLcC..Tahun baru kan??
byk bunga api ye tak??subhanallah..lawa!!saya stay kat situ sampai pagi..lepas subuh baru balik..percaya tak??heheh..
eh nati dulu..bukan pergi saja2 nak jalan2 sambut new year..macam takde keje je bunyi kan..haha..saya join team Jejak Belia Metropolitan..saya wakil dari PKPIM..(^_^)v
so ramai la NGO-NGO yang turut sama join program ni..program ni under ABIM dan beberapa NGO2 lain..

Alhamdulillah kami cuba bagi pendekatan sedikit sebanyak kepada remaja2 yang melepak2 tak tentu pasal ni dan cuba dekat dengan budak2 yang "pelik" then sempat la buat survey dan bersoal jawab kejap..
PELIK??
hmm macam2 ragam jumpe..tak caya try la buat rondaan..kami mula operasi bermula jam 1 pagi hingga lah 3 pagi or lebih kurang camtu lah..yang sebelum ni saya juga penah sertai operasi malam kemerdekaan... operasi di KLcc 1 group 13 orang..

first operasi 31 Ogos lalu di i-City shah Alam dan Sunway..tapi operasi tu sehingga subuh..saya wakil PEPIAS GOMBAk..dan team kami bersama JAIS,anggota ReLa,polis dan beberapa imam2 dan NGO2 lain yang mempunyai kad kuasa untuk menahan orang..kami di bahagikan kepada beberapa group..1 group dalam 10 orang..dalam group saya hanya saya dan sorang agi wakil dari NISA' Gombak perempuan..2 orang je muslimat..huhu..Alhamdulilah kami dapat suai kan diri dengan muslimin2 lain walaupom agak kekok sebenarnya..ramai muslimin dari muslimat..

Kira nya ini operasi ke -2 saya sepanjang tahun lepas..insyallah lepas ni cuba menimba ilmu lagi dari senior2 yang ada macam mane untuk dekat dengan belia dan masyarakat luar..doakan..

tetiba teringat 1 hadis...

Anas Bin Malik:
Rasullullah SAW bersabda,
"barang siapa yang keluar dari rumahnya untuk menuntut ilmu,
maka dia berada di jalan Allah sehingga kembali"
(Hadith riwayat Tarmidzi)

"Barangsiapa yang tak penah merasakan pahit getirnya menuntut ilmu,meskipun sedikit,tentulah ia akan terjerumus kedalam kebodohan seumur hidupnya.Barang siapa tak memanfaatkan masa mudanya menuntut ilmu,maka bertakbirlah 4kali untuk nya sebagai tanda kematiannya.Pemuda sejati di depan Allah adalah pemuda yang berbekalkan ilmu dan takwa.Jika 2 bekal itu tidak di miliki oleh seseorng pemuda,maka ia bukan lah pemuda sejati"
(Imam As-Syafie)



This entry was posted on 6:55 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 kata-kata curiga: